Diş İmplantı ve İmplant Cerrahisi Nedir?

Diş implantı eksik dişlerin tedavisinde kullanılan titanyum alaşımı olan bir vidadır. Bu vida yapay bir kök görevi görür, üzerine sabit ya da hareketli bir protez yapılmasına imkan sağlar.

İmplant cerrahisi, kaybedilmiş ya da çekilmesi planlanan dişin yerine gerek estetik gerekse fonksiyonel açıdan doğal dişin yerini tutabilecek bir protez diş yapılabilmesi için dental implantın kemik içerisinde yerleştirilmesini içeren bir cerrahi uygulamadır.

Diş İmplantı Yapımına Uygun Musunuz?

Eksik diş ya da dişleriniz var ise,

18 yaş ve üzeri iseniz (büyüme ve gelişim tamamlandı ise)

İmplant cerrahisini etkileyecek bir sistemik hastalığınız ya da kullandığınız bir ilaç yoksa implant cerrahisi uygulanabilir.

Kimlere Dental İmplant Uygulanamaz?

Büyüme ve gelişimini tamamlamamış hastalara ve hamilelere,

Kemoterapi sürecinde olan veya çene kemiklerine radyoterapi uygulanan hastalara,

Bifosfonat, monoklonal antikor, kortikosteroid ve bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaçları kullanmakta olan hastaların çene kemiklerine implant uygulanamaz.

Diyabet, kalp damar hastalıkları, karaciğer ve böbrek yetmezliği, pıhtılaşma problemi ve bağışıklık sistemi rahatsızlıkları gibi kronik hastalıklarda ise hastalarımızın doktorlarıyla konsülte edilerek hastalıklarının kontrol altında olup olmadığı veya kullandıkları ilaç protokollerinde değişiklikler yapılıp yapılmayacağı değerlendirilir ve implant operasyonu uygun zamanda yapılabilir.

Diş İmplantı Ne Kadar Sürede İyileşir?

Diş implantı cerrahisinin prosedürü hangi implantın uygulanacağına ve çene kemiğinin mevcut durumuna göre değişir ve birden çok operasyonu içerebilir. Buradaki temel amaç, implantın üzerine gelecek dişleri implantınızın taşıyabilmesi için oldukça sağlam bir temel oluşturmaktır. Bu iyileşme süreci cerrahi uygulamanın konseptine göre 2-8 aylık bir zaman dilimini gerektirmektedir. İşlemden önce yapılan detaylı klinik ve radyografik muayene sonucunda ortalama bir süre belirlenebilir.

İmplantların Ömrü Ne Kadardır?

Diş implantları uygun bakım (diş fırçalama ve diş ipi kullanımı) ve 6 aylık kontrol randevuları ile ağızda uzun yıllar boyunca kalabilir. İmplant üstü kron kaplama ya da köprüler ise aşınma ve yıpranmaya bağlı olarak mükemmel bir ağız hijyeni ve dikkatli kullanımda ortalama 10-15 yıl kadar ağızda kalabilir. Sigara kullanımı ciddi bir risk faktörüdür. İmplantların ağız içerisindeki pozisyonu da implant ömrünü etkileyen faktörlerden biridir. Arka bölgedeki implantların ömrü çiğneme kuvvetlerine bağlı olarak ön bölge implantlarına göre daha hızlı tükenebilir. Ayrıca sıkmadan kaynaklı kontrolsüz ve dengesiz kuvvetler implanta zarar vermemesi için diş sıkma alışkanlığı olan bireylerin, implant üstü protezleri yapıldıktan sonra plak yaptırmaları önerilir. “The Association of Dental Implantology” dergisinin de belirttiği gibi, “implantlar doğal dişlerinizin mevcudiyeti kadar bir sürede ağızda kalabilir.”

Hangi İmplant Markası Tercih Edilmelidir?

İmplant seçiminde, uzun süredir uygulanan ve uzun dönem klinik takipleri yapılmış, köklü ve bilinen markalar tercih edilmelidir. Markanın ürün alternatifinin fazla olması, herhangi bir sorunla karşılaşıldığında etkin ve hızlı çözümler sunabilmesi, bu hizmetleri uzun süre sağlayabilmesi de önemlidir.

İmplant markaları; tecrübeleri, kaliteleri ve sundukları imkanlar doğrultusunda ya da üretim yeri nedeniyle farklı fiyatlarda olabilir.

“İmplant seçimi konusunda tedavinizi yapmasını tercih ettiğiniz hekimin önerisi önemlidir.”