Dişeti hastalığı Tedavisi Ankara (periodontitis) nedir?

Periodontitis, yumuşak dokuya zarar veren ciddi bir dişeti enfeksiyonudur ve tedavi edilmediği takdirde dişleri destekleyen kemiğe zarar verir. Tedavi edilmeyen bu durum, dişlerde sallanmaya (mobilite) ve diş kaybına sebep olmaktadır. Periodontitis oldukça yaygın bir hastalık olmakla birlikte genellikle önlenebilirdir. Çünkü dişeti hastalığına yol açan en önemli ve birincil sebep plaktır. Ağız hijyeni motivasyonu ile bakteri plağının insidansını azaltmak mümkündür.

Dişeti hastalıkları genel sağlığımızı etkileyecek sistemik hastalıklara yol açar mı?

Dişeti hastalıkları (periodontal hastalıklar); kalp damar hastalıkları, ağız ya da kolorektal kanser, mide bağırsak hastalıkları, solunum yolu enfeksiyonu ya da pnömoni, hamilelik sorunları, diyabet ve insülin direnci ile Alzheimer hastalığı ve demans gibi birçok ciddi sistemik hastalığa zemin hazırlayabilir.

Dişeti hastalığının riskini artıran sistemik faktörler nelerdir?

Sigara kullanımı, nötrofil bozukluklukları, HIV enfeksiyonu ve diyabet gibi bağışıklık sistemini etkileyen sistemik hastalıklar, steroidler, anti-epileptik ilaçlar, kanser tedavi ilaçları gibi medikasyonlar, kötü uyumlu protezler, kırık dişler ve eskimiş uyumsuz dolgular, hamilelik ve oral kontraseptif kullanımı gibi etkenler dişeti hastalığı için risk oluşturmaktadır.

Dişeti hastalığının tedavisi nasıl yapılmalıdır?

İlk basamak; ağız ortamını bakteriyel plaktan arındırılmış hale getirip sistemik risk faktörlerini elimine ederek hastalığın ilerlemesini engelleyip periodonsiyumun sağlığını korumaktır. Bu aşamada diştaşı temizliği uygulanır ve antiseptik gargara ya da ilaçlar yardımıyla oral hijyen motivasyonu sağlanır.